سرمایشی

ترفندهای شناسایی کولر گازی تقلبی گری

ترفندهای شناسایی کولر گازی تقلبی گری

چگونه کولر گازی تقلبی گری را تشخیص دهیم؟ ترفندهای شناسایی کولر گازی تقلبی گری چیست؟ کولر گازی و اسپلیت به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات تهویه‌ای در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها در طرح‌ها، مدل‌ها، ظرفیت‌ها و برندهای به فروش می‌رسند. برند گری یکی از پرفروش‌ترین تولید کنندگان انواع تجهیزات تهویه‌ای نظیر کولرهای گازی، داکت اسپلیت‌ها و … است که محصولات آن با استقبال گسترده‌ای از جانب خریداران مواجه شده است.

با توجه به قیمت بالای کولرهای گازی تولید شده توسط برندهای نام آشنا مانند شرکت گری، تولید کنندگان و عرضه کنندگان سودجو به قصد جلب توجه و رضایت مشتریان به فروش نمونه‌های تقلبی این دستگاه‌ها اقدام نموده‌اند. اما راه تشخیص کولر گازی گری اصل از نمونه‌های تقلبی این محصول چیست؟ در ادامه این مقاله بهترین ترفندهایی که به شما برای تشخیص کولر گازی تقلبی از نمونه‌های اصل کمک می‌کنند را معرفی کرده و نکات خرید این محصولات را توضیح می‌دهیم.

راهکارهای تشخیص کولر گازی تقلبی گری

به طور معمول روش‌های تشخیص کولرهای گازی اصل از محصولات تقلبی در تمامی برندها شباهت‌هایی با یکدیگر دارند. به این ترتیب می‌توان در بسیاری از موارد از روش‌های واحد برای تشخیص تقلبی یا اصیل بودن تجهیزاتی مانند کولر گازی، اسپلیت، فن کویل و … استفاده نمود. در ادامه‌ مهم‌ترین تکنیک‌هایی که به شما برای تشخیص نمونه‌های فیک و تقلبی کولر گازی گری از محصولات اصیل کمک می‌کنند را معرفی می‌نماییم.

ترفندهای شناسایی کولر گازی تقلبی گری
ترفندهای شناسایی کولر گازی تقلبی گری

توجه به اینورتر بودن دستگاه کولر گازی

برای این که از اینورتر بودن کولر گازی گری اطمینان حاصل کنید، لازم است بخش بالایی کندانسور کولر گازی را باز کنید. چنانچه پس از باز کردن کندانسور برد اینورتر DC مشاهده شد، دستگاه اینورتر دار است. در برخی موارد لازم است برای تشخیص اینورتر بودن دستگاه کولر گازی از تجربه تکنسین‌ها بهره بگیرید.

بررسی ریموت کنترل کولر گازی

از بهترین روش‌های تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی، توجه به ریموت کنترل دستگاه است. ریموت کنترل‌های کولر گازی‌های اصل گری از نمونه‌های تقلبی قابل تشخیص هستند. چنانچه برای خرید کولر گازی گری به فروشگاه مراجعه نمودید، برای اطمینان از اصالت کالا تصویر یا نمونه فیزیکی ریموت کنترل دستگاه را بررسی کنید.

به این منظور می‌توانید عبارت GREE REMOTE CONTROl را در گوگل سرچ کنید و تصویر یا نمونه کنترل ارائه شده توسط فروشنده را با تصاویر موجود در اینترنت مقایسه کنید. در صورتی که تصاویر نمایش داده شده از ریموت کنترل‌های اصل گری با ریموت کنترل دستگاهی که قصد خرید آن را دارید مشابهت داشت، می‌توانید از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید.

در نظر داشتن مدل کولر گازی

پیش از این که برای خرید کولر گازی دلخواه خود اقدام کنید لازم است تصویر مدل کولر گازی را مد نظر داشته باشید. بسیاری از عرضه کنندگان کولرهای گازی تقلبی گری نمونه‌های ناکارآمد و بی‌کیفیت این دستگاه‌ها را لیبل گذاری کرده و با عنوان و مدل کولر گازی اصلی به فروش می‌رسانند.

در صورتی که با ویژگی‌های ظاهری کولر گازی مورد نظر خود آشنایی نداشته باشید ممکن است این فروشندگان نمونه‌های فیک دستگاه را به جای نمونه‌های اصیل و باکیفیت در اختیارتان قرار دهند. بنابراین لازم است طراحی و ظاهر دستگاهی که قصد خرید آن را دارید در نظر داشته باشید و سپس برای خرید اقدام کنید.

در نظر داشتن بارکد و شناسه کولر گازی

کولرهای گازی اصیل و معتبر دارای شناسه و شماره سریال مرتبط با کارخانه سازنده هستند‌. بنابراین می‌توان اصالت و اعتبار کولر گازی را با توجه به ارقام شماره سریال و بارکد درج شده بر روی بسته‌بندی دستگاه تشخیص داد. این در حالی است که نمونه‌های تقلبی کولر گازی گری دارای شناسه معتبر نیستند.

در واقع کد ثبت شده بر روی این دستگاه‌ها با کد اصلی متفاوت است (این بارکدها ممکن است در یک حرف یا عدد با یکدیگر متفاوت باشند). بنابراین توجه به شناسه و بارکد دستگاه‌ که از جانب شرکت مبدا بر روی بسته‌بندی یا بدنه سیستم کولر گازی درج شده است، یکی دیگر از راه‌های مناسب برای تشخیص اصالت کالا محسوب می‌شود.

بررسی اصالت فروشگاه و نمایندگی فروش

برای خرید نمونه اصل و باکیفیت کولر گازی‌های گری باید به دفاتر فروش معتبر مراجعه نمایید. در هنگام خرید کولر گازی گری باید به اعتبار نمایندگی و شناسه ملی این مرکز خرید توجه نمایید. در بسیاری از موارد کولرهای گازی گری به انضمام ضمانت نامه شرکت‌های نامعتبر و ناآشنا به فروش می‌رسند.

بدیهی است که کولر گازی‌های عرضه شده توسط نمایندگی‌های نامعتبر علاوه بر کیفیت و کارایی نامناسب از گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر نیز بهره ندارند. به این ترتیب پس از خرید این کولرهای گازی و استفاده از آن‌ها نسبت به کارکرد نامطلوب این نوع دستگاه‌ها مطلع خواهید شد.

‌توجه به نام کولر گازی

یکی دیگر از ترفندهای کلیدی برای تشخیص اصیل یا تقلبی بودن کولر گازی گری توجه به نام دستگاه مورد نظر است. انواع مدل‌های کولر گازی گری با نام‌های مختلف روانه بازار می‌شوند و اسامی مختلفی دارند‌‌.‌ برای خرید کولر گازی اصیل و باکیفیت لازم است نام کامل دستگاه را با جزئیات مدل و عنوان آن در نظر داشته باشید‌.

فروشگاه‌ها و مراکز عرضه محصولات تقلبی و ناکارآمد در بسیاری از موارد، کولرهای گازی تقلبی گری را با نام و عنوان محصولات قبلی به فروش می‌رسانند. به عنوان مثال ممکن است شما قصد خرید یکی از مدل‌های جدید از کولرهای گازی گری را داشته باشید اما فروشنده نمونه تقلبی را با نام یکی از کولرهای قبلی جایگزین نمونه اورجینال کرده و آن را در اختیار شما قرار دهد.

توجه به قیمت کولر گازی

کولرهای گازی تقلبی گری از نظر قیمت با نمونه‌های اصلی تفاوت چشمگیری دارند. این دستگاه‌ها با قیمتی پایین‌تر از قیمت نمونه‌های اورجینال در بازار به فروش می‌رسند و همین اختلاف قیمت جزء مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که خریداران را به انتخاب و خرید مدل‌های تقلبی ترغیب می‌کند.

پیش از خرید کولر گازی مورد نظر خود ابتدا قیمت نمونه اصیل کارخانه را سایت‌های معتبر فروش بررسی نمایید. چنانچه اختلاف قیمت نمونه عرضه شده توسط کمپانی سازنده و نمونه‌ای که قصد خرید آن را دارید بیش از حد زیاد باشد بهتر است از خرید دستگاه صرف نظر کنید.

نتیجه گیری

خرید کولر گازی گری اصل در میان نمونه‌های متعدد موجود در بازار و همچنین تشخیص تقلبی یا اصیل بودن دستگاه در بسیاری از موارد چالش برانگیز است. در این مقاله با تعدادی از مهم‌ترین راهکارها برای تشخیص نمونه‌های تقلبی کولر گازی گری آشنا شدیم. علاوه بر توجه به ترفندهای ذکر شده بهتر است برای خرید کولر گازی حتما به مراکز معتبر فروش مراجعه کرده و باتوجه به راهنمایی نمایندگی‌های فروش دستگاه برای خرید سیستم مورد نظر خود وارد عمل شوید.

در فروشگاه اینترنتی بهارتهویه، شما می توانید خرید این محصولات با بهترین قیمت و اطمینان از اصالت کالا را تجربه نمایید. ضمن آنکه شما می توانید از راهنمایی های پیش از خرید کارشناسان ما در این مجموعه نیز بهره مند شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را صورت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *