سرمایشی

راهنمای تنظیم درست دمای کولر گازی

راهنمای تنظیم درست دمای کولر گازی

امروزه شاید تنظیم درست دمای کولر گازی و مدیریت آن دغدغه بسیاری از کاربران باشد. زیرا تنظیم درست آن برای کارکرد و راندمان کولرگازی بسیار موثر است. کولرهای گازی یکی از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی است که امروزه مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار گرفته است. به همین دلیل به دنبال اطلاعات و آشناییت بیش‌تری برای تنظیم درست و عملکرد بهینه کولر گازی هستند. در این مقاله در ارتباط با تنظیم درست دمای کولر گازی می‌پردازیم.

اهمیت تنظیم بهترین درجه برای کولر گازی

شناخت و داشتن اطلاعات کافی در این باره که برای کدام فصول سال چه درجه‌ای از کولرگازی بازدهی مطلوبی دارد، بسیار حائز اهمیت است. تنظیم درجه کولرگازی و یا اسپیلت‌ها در دسته اصول و کاربری حرفه‌ای به هنگام کارکرد آن به شمار می‌آید. زیرا کاربران می‌توانند بهترین و بیش‌ترین بازدهی و عملکرد کولرگازی را شناسایی نموده و از کارکرد مفید و به صرفه آن بهره‌مند شوند. شناخت اصول و تنظیم کولرگازی منجر به عدم فشار و آسیب بسیار کم‌تر به کمپرسور کولر گازی و سایر قطعات کولرگازی خواهد شد. به همین دلیل کاربران در طی استفاده از این سیستم کم‌تر متحمل هزینه‌های تعمیرات و یا تعویض قطعات خواهند شد.

تنظیم درست دمای کولر گازی
تنظیم درست دمای کولر گازی

تنظیم دمای کولر گازی

در این قسمت از مطلب به آموزش تنظیم بهترین دمای کولرهای گازی می‌پردازیم. در این قسمت از مطلب آموزش می‌دهیم که به چه صورت می‌توان دمای کولر گازی را تنظیم نمود. پس به موارد زیر توجه نمایید:

  • در ابتدا باید بیان نمود که امکان تنظیم دمای کولرهای گازی از 16 تا 30 درجه سانتی گراد وجود دارد.
  • باید کاربران به این نکته توجه داشته باشند که برای تنظیم دمای کولرگازی، بر روی حالت اتوماتیک قرار نداشته باشد.
  • بر روی ریموت‌های ساخته شده هر مدل از کولرهای گازی دکمه‌های منفی و مثبت قرار گرفته شده که برای کاهش و افزایش دما کاربرد دارند.
  • همچنین کاربران برای تنظیم دمای کولرگازی می‌توانند از دکمه temp هم نیز استفاده نمایند.
  • با فشار دوباره دکمه temp دمای تنظیم شده و داخل محیط نشان داده خواهد شد.

عوامل موثر بر تنظیم درجه کولر گازی

تنظیم درجه کولرهای گازی بررسی عوامل و فاکتورهای تاثیر گذار را در بر دارد. از عوامل موثر بر تنظیم درجه کولرگازی می‌توان به مواردی همچون شرایط آب و هوایی، میزان رطوب موجود در هوای محیط، موقعیت جغرافیایی محل سکونت، نورگیر بودن فضای محیط و دیگر مواردی از این قبیل را اشاره نمود. با توجه به موارد بیان شده باید متناسب با هر موقعیت تنظیماتی درست را برای کارکرد بهینه کولرگازی قرار داد. افزایش دمای کولر گازی و کاهش دمای کولرگازی بر میزان مصرف و هزینه‌ها تاثیر گذار است. کاربران با تنظیمات درست کولرهای گازی و قرار دادن بر روی دمای صحیح می‌توانند در مصرف انرژی صرفه جویی نمایند.

حداقل و حداکثر دمای کولر گازی

در این قسمت از مطلب به بیان حداقل و حداکثر دمای کولرهای گازی می‌پردازیم. پس به موارد زیر در ارتباط با حداقل و حداکثر دما توجه نمایید.

  • حداقل دمای کولرهای گازی 15 درجه سانتی گراد بوده که دمای فضای محیط را متعادل می‌سازد.
  • این درجه گرم‌ترین درجه کولرهای گازی بوده و قدرت خنک‌سازی محیط را ندارد.
  • این درجه برای فصول گرم سال مورد استفاده قرار نگرفته زیرا نمی‌تواند به تولید و ایجاد سرما برای محیط را تامین نماید.
  • حداکثر و یا بیش‌ترین دمای کولرهای گازی 32 درجه سانتی گراد بوده که انرژی بسیاری را نیز مصرف می‌نماید.
  • در فصول خیلی گرم سال برای ایجاد سرمای بسیار می‌توان از این درجه استفاده نمود.

بهترین درجه کولرگازی برای تابستان

فصول گرم سال به خصوص فصل تابستان یکی از فصل‌هایی است که افراد به طور مداوم از کولرگازی استفاده می‌نمایند. در صورت عدم توجه به تنظیمات صحیح دمای کولرهای گازی، افراد ملزم به پرداخت هزینه‌های بسیار بالا و گاها نجومی خواهند شد. در این قسمت از مقاله به بیان مواردی در ارتباط با بهترین درجه کولرگازی در فصل تابستان می‌پردازیم.

در ابتدا باید اطلاع داشته باشید که تنظیم درجه کولرگازی به مواردی همچون دمای داخل محیط، دمای بیرون از محیط و دمای تنظیم شده وابسته است.

در صورت عدم رضایت از میزان خنک کنندگی کولرهای گازی درجه آن را تغییر ندهید و پایین نیاورید. زیرا در صورت کاهش درجه کولرگازی قدرت خنک کنندگی تغییری نکرده و تنها مدت زمان کارکرد کولرگازی افزایش می‌یابد.

بهترین دمای مورد استفاده برای فصل تابستان 23 تا 25 درجه سانتی گراد است.

برای روزهایی که دمای بیرون از خانه 35 درجه سانتی گراد است، می‌توانید کولرگازی را بر روی 28 درجه سانتی گراد قرار دهید.

تنظیم درست دمای کولر گازی
تنظیم درست دمای کولر گازی

بهترین درجه کولرگازی برای زمستان

تنظیم صحیح دمای کولرهای گازی در فصول سرد سال و در فصل زمستان می‌تواند هزینه‌های مصرفی را به حداقل برساند. در این قسمت از مقاله به بیان مواردی در ارتباط با بهترین درجه کولرگازی در فصل زمستان می‌پردازیم.

  • بهترین درجه برای فصل زمستان 26 تا 28 درجه سانتی گراد است.
  • این درجه هوای محیط را متعادل نموده و بیش از مقدار تعیین شده گرم نخواهد شد.
  • برای افزایش و سرعت سرما و یا گرما در محیط می‌توانید از دکمه Turbo که بر روی ریموت کولرهای گازی قرار داده شده است را نگه دارید.
  • در این حالت وزش باد شدت یافته و پس از رسیدن به دمای تعیین شده به حالت اولیه خود بر می‌گردد.

نکات مهم تنظیم دمای مناسب برای کولرهای گازی

در فصول گرم سال و در ساعاتی که تابش نور خورشید به صورت مستقیم به داخل خانه است می‌توان با کشیدن پرده‌ها از افزایش دمای محیط جلوگیری نمود.

در فصول سرد سال و در زمستان می‌توان از نور خورشید برای کاهش دما و گرم نمودن محیط استفاده نمود.

در تمامی فصول سال برای عدم خروج هوای داخل محیط به بیرون می‌توان به عایق بندی استاندارد درب و پنجره‌ها اقدام نمود.

همچنین اگر توانایی نصب پنجره‌های دوجداره را دارید می‌توانید از آن‌ها برای عدم اتلاف انرژی استفاده نمایید.

بهترین محل را برای نصب کولرهای گازی انتخاب نمایید. زیرا انتخاب بهترین محل برای نصب تاثیر بسزایی در عملکرد و بازدهی کولرهای گازی دارد.

انتخاب ظرفیت کولرهای گازی متناسب با متراژ محیط بسیار حائز اهمیت است.

از سرویس‌ها و تعمیرات سالیانه برای کولرهای گازی استفاده نمایید. زیرا برای راندمان و بازدهی مطلوب و عمر مفید کولر گازی تاثیر بسزایی دارد.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی موارد و نکاتی در ارتباط با بهترین دما و تنظیم دمای کولرهای گازی پرداختیم. بهترین دما برای فصول گرم سال و تابستان 23 تا 25 درجه سانتی گراد و بهترین دما برای فصول سرد سال و زمستان 26 تا 28 درجه سانتی گراد است. افراد با بررسی این موارد و نکات بیان شده در این مطلب می‌توانند به تنظیم بهترین دما برای کولرهای گازی اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *