سرمایشی

بهترین کولر گازی برای دندانپزشکی

بهترین کولر گازی برای دندانپزشکی

کولر‌های گازی در مراکز درمانی یکی از ملزومات اصلی محسوب می‌شوند و می‌توانند راحتی و رفاه مراجعه کنندگان و کارکنان را فراهم آورند.  وجود یک کولر گازی با کیفیت علاوه بر اینکه دمای مناسب را در فصول گرم ایجاد میکنند، از پخش باکتری و میکروب نیز جلوگیری کرده و به  بهداشت محیط کمک میکند. در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمای خرید بهترین کولر گازی برای دندانپزشکی را در اختیار شما قرار داده و شما را با بهترین مدل های مناسب برای مطب آشنا کنیم.

معرفی بهترین کولر گازی برای دندانپزشکی

به طور کلی انتخاب کولر‌گازی برای مطب و دندانپزشکی به هیچ وجه کار آسانی نیست و در میان انبوه برند‌ها و مدل‌ها ممکن است گیج کننده باشد و نتوانید انتخاب صحیح صورت دهید.

 اگر به دنبال یک کولر گازی مناسب برای مطب و محل کار خود هستید بهتر است مقاله پیش رو را مطالعه فرمایید. خرید یک کولر گازی ممکن است هزینه زیادی دربر داشته باشد؛ اما یک خرید موفق و اطمینان بخش می‌تواند خیال شما را راحت کند و تا سال‌ها سرمایش مطب را تامین نماید.

یک کولر گازی مناسب برای مطب و دندانپزشکی، یک کولر گازی کم مصرف و در گرید A+++ است. داکت اسپلیت مناسب دندانپزشکی یک دستگاه با مصرف برق پایین است که از یک برند شناخته شده باشد و مقاومت بالایی در طول سال از خود نشان دهد.

کولر‌های گازی علاوه بر امکان تامین دمای مناسب،  دارای فیلترهای تصفیه و پاک کننده هوا از هر نوع آلودگی نیز هستند. کولر‌های گازی در عین اینکه هوای محیط را تمیز و پاکیزه نگه میدارند، عملکرد بی صدایی داشته و هیچ سر و صدای تولید نمیکنند و به هیچ وجه مزاحم بیماران نخواهند شد.

خوشبختانه کولرهای گازی تولید شده برای هر مقدار متراژ و هر نوع ساختمان و محیطی کولر گازی متناسب را طراحی کرده است. شما به هر منظوری می‌توانید کولر گازی مورد نظر خود را خریداری نمایید.

قبل از‌ معرفی برند‌ها می‌خواهیم به انواع کولرهای ‌گازی بپردازیم و بگوییم کدام نوع مناسب یک مطب پزشکی خواهد بود.

انواع مدل های کولر اسپلیت

همان طور که می دانید انواع مختلفی از کولر گازی وجود دارد که می توانید برای مطب انتخاب کنید:

کولر گازی پرتابل

اگر حمل و نقل کولر برای شما مهم است و می‌خواهید کولر را نصب نکرده و بتوانید دستگاه را تکان دهید، کولر گازی پرتابل یک پیشنهاد بسیار مناسب است.

این نوع کولر گازی برای افراد مستاجر که یک جا ثابت نیستند و افرادی که دارای دکوراسیون نا منظم هستند و یا مطب‌های که در آن امکان استفاده از کولر سقفی نیست، مناسب است.

برای نصب کولر گازی پرتابل فقط باید یک دریچه و یا یک پنجره موجود باشد که هوا بتواند از طریق این دریچه‌ها خارج شده و کارکرد خود را انجام دهد. 

کولر‌های گازی پرتابل برای دفاتر و مطب‌ها بسیار مناسب هستند و تا متراژ ۵۰ متر را به خوبی خنک کرده و عمل سرمایش و گرمایش را انجام می‌دهند. ظرفیت این دستگاه از ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ است و می‌تواند به خوبی یک اتاق خواب و دفتر و مطب را خنک نماید.

کولر گازی ایستاده

کولر گازی پرتابل و ایستاده از بسیاری جهات به یکدیگر شبیه هستند. ارتفاع و ابعاد این نوع از داکت اسپلیت بسیار بزرگ تر است و برای محیط‌هایی که جایی برای قرار دادن کولر گازی ایستاده دارند، مناسب و جایز است.

داکت اسپلیت ایستاده ظرفیت بسیار بالاتری از نوع پرتابل و سقفی دارد و اگر مطب شما بزرگ است و یا ابعاد بیشتری دارد، داکت اسپلیت ایستاده گزینه مناسبی است.

به دلیل ظرفیت بیشتر، این نوع کولر گازی برای خانه‌ها و مطب‌هایی با متراژ متوسط مورد استفاده قرار نمیگیرد و بیشتر برای دفاتر و مطب‌های بزرگ مناسب است. ظرفیت‌های کولر ایستاده در توان ۴۵۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ و ۹۰۰۰ است و قابلیت سرمایش بسیار زیادی دارد.

کولر‌گازی اسپلیت دیواری

یکی از مهم ترین انواع کولر گازی نوع اسپلیت آن است که از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده و قابلیت نصب بر روی دیوار دارد. برای مطب‌های کوچک کولر گازی اسپلیت یک انتخاب مناسب است؛ زیرا قابلیت نصب روی دیوار را دارد و جای زیادی را اشغال نخواهد کرد.

وجود اینورتر در کولر گازی اسپلیت یکی عامل مهم  در کولر گازی مطب‌ها محسوب می‌شود و اسپلیت‌ها دارای تصفیه هوا هستند که آلودگی‌ها را به خود جذب کرده و هوای محیط را نیز تهویه می‌کند.

کولر گازی اسپلیت دارای ظرفیت زیادی است از جمله ۹۰۰۰ و۳۰۰۰  و ۱۰۰۰۰‌و ۱۴۰۰۰ و ۱۸۰۰۰ و ۲۴۰۰۰ و ۳۴۰۰۰  و شما می‌توانید مناسب ترین ظرفیت را با توجه به متراژ مطب خود انتخاب نمایید‌.

کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ ای دارای عملکرد بسیار عالی و کارآمد است و متناسب اتاق‌های کوچک و دفاتر و مطب‌ها با متراژ بسیار کم بوده و هیچ فضایی را اشغال نخواهد کرد.

کولر گازی پنجره‌ای کارکردی شبیه نوع پرتابل دارد و با یک سیم تک فاز شروع به کار می‌کند و می‌تواند سرمایش محیط را به خوبی تامین نماید. مطلوب است نصب کولر گازی پنجره ای توسط یک متخصص ماهر انجام پذیرد.

کولر گازی پنجره‌ای ظرفیت بسیار کمی دارد و برای متراژ‌های پایین متناسب بوده و کارایی داشته و توان این نوع از کولر‌ها از ۹۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ است.

بهترین مدل های کولر گازی برای دندانپزشکی

در ادامه به معرفی برند‌ها و کولرهای گازی مناسب مطب پرداخته‌ایم.

کولر گازی گری

گری یکی از برندهای مطرح است که از سال ۱۹۹۱ شروع به کار کرد و توانست نیاز بازار جهانی و ایران را به کولرهای گازی با کیفیت تامین کند. کولر‌ گازی گری سازگاری بسیار بالایی با محیط دارد و از بدنه مستحکم و با کیفیتی برخوردار است و مناسب تمامی دفاتر و مطب‌ها و محیط‌های خانگی می‌باشد.

کولر گازی گری پیشینه بسیار موفقی در مطب‌ها و دفاتر کاری دارد. گری دارای انواع مختلف کولر گازی در طرح‌های گوناگون و مختلف است که توانسته نامی خوش از خود در اذهان ایجاد نماید.

متناسب ترین مدل‌های کولر گازی گری برای مطب‌ها عبارت است از کولر گازی اکسنت گری در مدل اینورتر با توان ۱۲۰۰۰ و ۱۸۰۰۰ و کولر گازی گری مدل GWH   به طور فوق کم مصرف در توان سرمایشی ۱۲۰۰۰ و ۱۸۰۰۰. کولر‌های گری از قیمت بسیار مناسبی برخوردارند و برای محیط‌های کاری و افراد شاغل گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

کولر گازی اجنرال

جنرال یکی از پر فروش ترین کولرهای گازی در صدر فروش جهانی است و به دلیل داشتن موتور قوی و بی صدا به محبوبیت بسیار زیادی بین مطب داران و افراد شاغل رسیده است.

کولر گازی اجنرال مصرف برق بسیار پایینی دارد و قطعات این محصول به طور فراوان در بازار یافت می‌شوند. در دسترس بودن قطعات محصول یک مزیت محسوب شده و خیال خریداران را راحت می‌کند. کولر گازی اجنرال یک پیشنهاد بسیار مناسب برای مطب داران است و می‌تواند مدت زمان بسیار زیادی کارایی خود را حفظ کند.

کولر‌گازی اجنرال در مناطق گرمسیری بسیار مقاوم است و کارکرد بی نظیری دارد. به علت تنوع بالا، برای هر نوع سلیقه و نیازی مناسب است و امکان خرید بیشتری برای افراد فراهم خواهد کرد.

مناسب ترین مدل‌های کولر گازی برای مطب مدل ASGS12LFCA و مدل ASGS18LFCA است که هر دو فوق کم مصرف بوده و اینورتر است و می‌تواند بدون ایجاد هزینه اضافی مدت زمان بسیار زیادی کار کند. اجنرال جز سه کولر گازی پر فروش دنیا به شمار می‌رود.

کولر گازی جنرال

کولر گازی جنرال مناسب ترین کولر گازی برای مطب‌ها است و دارای انواع و کیفیت مختلفی است که مناسب ترین آن‌ها کولر گازی جنرال مکس توان ۱۲۰۰۰ و ۱۸۰۰۰ است و کولر‌گازی جنرال گلد توان ۱۲۰۰۰ و ۱۸۰۰۰ و کولر گازی جنرال طرح لبخند و توان ۱۲۰۰۰ و ۱۸۰۰۰.

کولر گازی جنرال یکی از فاکتور‌های بسیار ‌مهم و  کاربردی را دارد و آن مصرف پایین برق است. شما با استفاده از کولر گازی دیگر قبوض سنگین را در آخر ماه مشاهده نخواهید کرد.

اینورتر یکی از ویژگی‌های بسیار مطرح کولر گازی است که   در رده A++  است که نشان از مصرف کم دستگاه دارد. شما می‌توانید کولر گازی اسپلیت خریداری نمایید که دارای قابلیت نصب اینورتر است.

کولر گازی سامسونگ مدل i_control

سامسونگ یکی از برند‌های مطرح و پر فروش است که در برخی از مدل‌های این برند هوشمندی منحصر به فردی نمایان خواهد شد. فرد قادر است که کولر ‌گازی را از راه دور و با استفاده اپلیکیشن و ریموت کنترل نماید.

ظرفیت ۱۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰ این کولر گازی سامسونگ یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای محیط‌های ۸۰ متری و ۶۰ متری است. مدل اینورتر i_control  به موتور t3 مجهز است که باعث قدرت در پرتاب باد شده و انرژی بسیار پایینی مصرف میکند و دارای فیلتر تصفیه است و خنک کنندگی بی نقصی دارد.

کولر گازی گلد جنرال مدل اینورتر GG_MS12

کولر گازی گلد جنرال در ظرفیت ۱۲۰۰۰ برای یک مطب ۴۰ متری بسیار مناسب بوده و قابلیت سرمایش آن را دارد و می‌تواند بهداشت و دمای مطلوب را به طور هم زمان فراهم نماید. این کولر گازی دارای فیلتر ضد میکروب است و قابلیت پرش باد تا ۵ متر را داشته و می‌توان محیط‌های کوچک را به بهترین نحو خنک نماید.

کولر گازی ایران رادیاتور

کولر گازی ایران رادیاتور قدرت پرتاب باد تا ۱۰ متر را دارد و حالت توربو و سرمایش و گرمایش بالایی داشته است.  تنظیم ساعت کاری یکی از مزیت‌های بالای این محصول است که برای مطب‌ها یک عامل بسیار مناسب است.

شما با قیمت بسیار مناسب می‌توانید این محصول با کیفیت را خریداری نمایید. این محصول در گرید A است و از خدمات پس از فروش برخوردار بوده و رفاه افراد در رفت و آمد‌های دندانپزشکی را تامین نماید.

کولر ‌گازی هیوندای

کولر گازی هیوندای مدل  3032WT1 محصولی با کیفیت و به صرفه است که با آب و هوای گرم و معتدل سازگار است. محصول مذکور دارای فیلتر ویتامین cبوده و بهترین کولر گازی میان رده در بازار محسوب می‌شود و جزو پرفروش ترین داکت اسپلیت هیوندای است.

کولر گازی هایسنس

کولر گازی هایسنس مدل  HRH 24TQ   از سری مدل‌های  چینی است که از دو مدل سرمایش و گرمایش برخوردار بوده و متناسب با تمام فصول سال است. کولر گازی به دلیل هزینه مقرون به صرفه در تعمیرات و تعویضات یک گزینه بسیار مناسب برای مطب‌ها و دندانپزشکی‌ها محسوب می‌شود.

نکات مهم هنگام خرید کولر گازی برای دندانپزشکی

بهتر است قبل از خرید کولر گازی و توجه به کیفیت و مدل به ابعاد و متراژ خانه و ساختمان توجه فرمایید و نسبت به ویژگی‌های محیط اقدام به خرید داکت اسپلیت نمایید.

تنها در صورت توجه به متراژ و ابعاد خانه و در نظر گرفتن تعداد افراد خانواده می‌توان یک انتخاب مناسب صحیح صورت داد و از بازدهی و کارایی کولر گازی خود منتفع شد.

شما باید با محاسبه متراژ مطب و ظرفیت و توان کولر گازی مورد نظر بهترین و متناسب ترین انتخاب را صورت دهید. شما می‌توانید با توجه به BTU  که روی برچسب انرژی کولر گازی قرار گرفته است، یک انتخاب مناسب صورت دهید.

کدام نوع کولر گازی برای مطب‌ها و مراکز درمانی مناسب است؟

کولر‌های گازی مناسب برای مراکز درمانی و بهداشتی از نوع سقفی و پنجره‌ای است و اکثرا از این دو نوع کولر‌گازی در جهت تامین دمای مطلوب استفاده میکنند. کولر‌گازی مناسب با فراهم آوردن دمای مطلوب فضای راحتی برای پزشک و بیمار فراهم میکند.

 این نکنه نیز حائز اهمیت است که متراژ و تعداد افراد حاضر در اتاق می‌تواند در یک انتخاب هوشمندانه تاثیر بسزایی بگذارد و به شما در جهت خرید مناسب ترین کولر گازی کمک کند.

 نوع پنجره‌ای آن نصب ساده‌ای دارد و پنجره را باز کرده و داکت را بیرون از پنجره نصب مینمایید اما نوع پنجره‌ای سر و صدای زیادی دارد و ممکن است رفاه کارکنان را خدشه دار کرده و مصرف بالای برق آن می‌تواند هزینه‌های بالایی ایجاد کند و به سود محل کار و دندانپزشکی نباشد.

اگر ‌می‌خواهید برای تمامی اتاق‌های مطب‌تان یک داکت اسپلیت داشته باشید، هیچ نیازی به چند یونیت نیست؛ بلکه می‌شود همه داکت اسپلیت‌ها را به یک یونیت متصل کرد.

 برای یک محیط ۲۲ متری، یک کولر گازی ۱۲۰۰۰ بسیار مناسب و کارآمد خواهد بود و برای یک محیط ۴۰‌متر مربع، یک کولر ۱۸۰۰۰ متناسب است و اگر مطب و مرکز درمانی شما تا مساحت ۱۱۰ متر است؛ یک کولر با توان ۳۵۰۰۰ کارآمد خواهد بود.

بین کولر‌های پرتابل و ایستاده نیز انتخاب سخت است و هر کدام مزایا و معایبی برای استفاده در مطب خواهند داشت اما بنا بر تجربه کولر گازی  پرتابل انتخاب مناسب تری برای دفاتر اداری و مطب‌ها است.

کولر‌ گازی با داشتن چه ظرفیتی مناسب مطب است؟

بهتر است ظرفیت کولر گازی با متراژ محیط هماهنگی داشته باشد؛ زیرا اگر ظرفیت بالا باشد و متراژ کم، شما با سرمایش و سرد شدن محیط مواجه خواهید شد.

 اگر ظرفیت‌ کولر کم باشد و محیط در ابعاد بسیار زیادی باشد، محیط شما خنک نمیشود و در این صورت رفاه و آرامش کارکنان و مراجعه‌ کنندگان مطب به هیچ وجه تامین نخواهد شد.

سخن پایانی

اگر برای مطب خود به دنبال کولر گازی متناسب هستید؛ امیدواریم مقاله‌ای که مطالعه کردید توانسته باشد کمک کرده و آگاهی بخش باشد. به طور کلی برندهای اجنرال و ال جی و گری و سامسونگ از جمله برند‌ها و کولرهای گازی هستند که طرفداران بسیار زیادی در بازار ایران دارند و از رضایت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *