گرمایشی

مقایسه رادیاتور قرنیزی با دیگر سیستم‌ های گرمایشی

سیستم‌ های گرمایشی در فصول سرد سال کاربرد بسیاری دارد. وسایل و سیستم‌های گرمایشی با تولید انرژی گرمایی به فرد حس و حال مطلوبی را انتقال می‌دهد. یکی از سیستم‌های گرمایشی رادیاتور قرنیزی است که در این مقاله می‌خواهیم آن را با دیگر سیستم‌های گرمایشی مقایسه نماییم. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در بازار‌های فروش محصولات تنوع بسیاری از سیستم‌های گرمایشی وجود دارد. با ما همراه باشید تا به معرفی رادیاتور قرنیزی و به مقایسه آن با سایر سیستم‌های گرمایشی دیگر بپردازیم.

عملکرد مطلوب رادیاتور قرنیزی

قبل از مقایسه این رادیاتور با دیگر سیستم‌های گرمایشی لازم است در ابتدا با این مدل از سیستم‌های گرمایشی آشنا شوید. این مدل از رادیاتور‌ها از انواع رادیاتور‌های مدرن و به روز بوده که به صورت یک سره از کف تا دیوار محیط قابل نصب است. این سیستم گرمایشی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع وجود داشته و به همین دلیل قابل نصب در تمامی مکان‌ها است. این رادیاتور در زیر لوله‌های آب قابل نصب بوده و با اتصال به منبع گرمایشی به گرم نمودن محیط اقدام می‌نماید. جنس این قرنیز‌های حرارتی از آلومینیوم بوده و مدل‌های جدید آن ترکیبی از مس و آلومینیوم است. این نوع از آلیاژ‌های بکار رفته در تولید این سیستم منجر به انتقال دمای بسیار به محیط شده است.

مقایسه رادیاتور قرنیزی با رادیاتور پنلی و پره‌ای

رادیاتور‌های قرنیزی همانطور که از نامش مشخص است بر روی قرنیر نصب شده و فضای زیادی را اشغال نمی‌نماید. اما رادیاتور‌های پنلی و پره‌ای جم و ابعاد بیش‌تری در مقایسه با رادیاتور‌های قرنیزی داشته و فضای محیط را اشغال می‌نمایند. هر سه مدل رادیاتور‌ها وظیفه گرم نمودن محیط را داشته و نحوه عملکرد هر سه به یک شکل و میزان است. همچنین رادیاتور‌های قرنیزی قابلنصب به تمامی سیستم‌های گرمایشی مرکزی را داشته و با انواع آن‌ها سازگار است. از دیگر مقایسه‌های میان رادیاتور قرنیزی، پنلی و پره‌ای می‌توان به عدم نیاز به لوله کشی برای رادیاتور قرنیزی اشاره نمود. این یکی از مزایای منصر به فرد برای این رادیاتور گرمایشی به شمار می‌آید.

مقایسه رادیاتور قرنیزی با سیستم گرمایش از کف

رادیاتور‌های قرنیزی و سیستم گرمایش از کف شباهت‌های بسیاری از جمله اتصال هر دو به موتورخانه‌ها، طراحی نوین سیستم‌ها و عدم اشغال فضای محیط را اشاره نمود. اما در مقایسه رادیاتور قرنیزی با سیستم‌های گرمایش از کف می‌توان به این نکته اشاره نمود که تعمیر و تعویض رادیاتور‌های قرنیزی کم هزینه و آسان بوده اما، تعمیر و تعویض سیستم‌های گرمایشی از کف به دلیل آسیب کف محیط و خراب شدن آن هزینه‌ای هنگفت دارد. با این که سیستم‌های گرمایش از کف توان گرمایشی دو چندان داشته اما، به دلیل نصب و کارکرد آسان‌تر رادیاتور‌های قرنیزی و قدرت گرمایشی مطلوب بیش از سایر سیستم‌های گرمایشی دیگر مورد استقبال قرار گرفته است.

مزایای رادیاتور گرمایشی قرنیزی در مقایسه با سیستم‌های دیگر

مدل طراحی و ساختار رادیاتور‌های قرنیزی بسیار مورد توجه کاربران و سایر تولید‌کنندگان قرار گرفته است. زیرا این مدل از رادیاتور‌های گرمایشی در تمامی محیط‌ها قابل استفاده بوده و هیچ تضادی با انواع دکوراسیون‌ها ندارد. رادیاتور‌های قرنیزی فضایی از محیط را اشغال نکرده و از قدرت مناسبی برخوردار است. از دیگر مزایای رادیاتور قرنیزی می‌توان به مواردی همچون برخورداری از قیمت مناسب، عدم پرداخت هزینه‌های زیاد برای لوله کشی، تعمیرات و نگهداری آسان و دیگر مواردی از این قبیل را اشاره نمود.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به مقایسه رادیاتور قرنیزی با برخی از سیستم‌های گرمایشی دیگر اقدام نمودیم. رادیاتور‌های قرنیزی از ساختار و طراحی نوینی برخوردار بوده و به همین دلیل مورد استقبال و توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. این مدل از رادیاتورهای تولید شده در مدت زمانی کوتاه با عملکرد مطلوب خود و سایر مزایا در دسته سیستم گرمایشی پر فروش قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *